ГоловнаРеєстраціяВхід Офіційний сайт школи І-ІІІ ступенів № 151 міста Києва Понеділок, 27.01.2020, 14:31
  Каталог статей Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » Вчителю-початківцю і не тільки

Навчальна конференція, прес-конференція, семінарське заняття, практикуми

УРОКИ: РІЗНОВИДИ, ОСОБЛИВОСТІ, ЦІКАВИНКИ

Урок — навчальна конференція

Конференції можна проводити практично з усіх навчальних предметів і виходити за межі навчальних програм. У них можуть брати участь учні паралельних класів, учителі, представники науки, мистецтва й виробництва, учасники війни, ветерани праці.

Навчальна конференція може бути узагальненням матеріалу з будь-якого розділу програми. Вона вимагає тривалої підготовчої роботи (проведення спостережень, узагальнення матеріалів екскурсій, здійснення дослідів, вивчення літературних джерел тощо).

→ Якими можуть бути теми уроків —
навчальних конференцій?

• Узагальнення результатів проведених досліджень, дослідів.

• Узагальнення матеріалів екскурсії.

• Захист різних точок зору на суперечливі проблеми.

• Презентація наукових робіт учнів (підготовка до МАН).

Примітка. Кращі наукові роботи можуть бути презентовані на наукових конференціях МАН.

Урок — прес-конференція

Такий урок краще проводити як заключний у темі. Зазвичай його проводять як рольову гру, тому що це припускає наявність певних ролей (бесіди «членів делегацій» або інших груп із «представниками» телебачення, преси: «журналістами», «фотокореспондентами»). Учасникам конференції ставлять певне завдання. Під час уроку учні тренуються в монологічному мовленні, в умінні ставити проблемні запитання дискусійного характеру, аргументовано відповідати на них.

Після уроку учасники обмінюються враженнями, визначають позитивні й негативні моменти, пропонують тему для наступної прес-конференції.

Урок — семінарське заняття

→ Особливості семінарського заняття

Семінарські заняття (у формі доповідей і повідомлень або запитань-відповідей) проводять у старших класах під час вивчення здебільшого гуманітарних предметів.

Сутність семінарів полягає в колективному обговоренні запропонованих питань, повідомлень, рефератів, доповідей, підготовлених учнями під керівництвом учителя.

Семінарському заняттю передує тривала підготовка (повідомляють план заняття, основну й додаткову літературу, окреслюють роботу кожного учня й класу загалом).

→ Структура семінарського заняття

• Починається з короткого вступу вчителя (введення в тему).

• Потім учні послідовно обговорюють питання.

• Наприкінці заняття вчитель підбиває підсумок, робить узагальнення.

• Якщо готувалися повідомлення або доповіді, то обговорення будують на їх основі за активної участі опонентів, які також підготувалися заздалегідь і попередньо ознайомилися зі змістом повідомлень.

→ Семінар-диспут

Особливою формою семінару є семінар-диспут. Його відмінність від позаурочних диспутів полягає у тому, що зберігають постійний склад класу, традиції колективної роботи учнів на уроці; диспутом завжди управляє вчитель.

Семінар-диспут має також особливу мету — формування оцінних суджень, твердження світоглядних позицій.

Уроки-практикуми

Практикуми проводять у лабораторіях та майстернях, у навчальних кабінетах та на навчально-дослідних ділянках, в учнівських виробничих комбінатах та бригадах. Зазвичай учасники працюють у парах або індивідуально за інструкцією або алгоритмом, що запропоновані вчителем (виміри на місцевості, робота зі схемами, ознайомлення із приладами й механізмами, проведення дослідів і спостережень тощо).

Практикуми багато в чому сприяють розв’язанню завдань політехнічної освіти й трудової підготовки школярів.

→ На яких принципах побудовані уроки-практикуми?

1. Загальні:

• взаєморозуміння з учнями;

• навчання без примусу;

• складна мета;

• опора для учня (розповідь, правило, способи розв’язання завдання);

• оцінювання (поважне ставлення не тільки до дитячого знання, але й незнання); заохочення почуття обов’язку й відповідальності;

• самоаналіз.

2. Творчі:

• відмова від шаблонів в організації уроку, рутини й формалізму в проведенні;

• максимальне залучення учнів класу до активної діяльності на уроці;

• не розважальність, а цікавість і захоплення як основа емоційного тону уроку;

• підтримання альтернативності, різноманітності думок;

• розвиток функції спілкування на уроці як умови забезпечення взаєморозуміння, спонукання до дії, відчуття емоційного задоволення;

• «прихована» (педагогічно доцільна) диференціація учнів за навчальними можливостями, інтересами, здібностями та схильностями;

• використання оцінювання як інструменту, що формує (а не тільки дає результат).


>Джерело: Ворожейкіна О. М. 100 цікавих ідей для проведення уроку.
Категорія: Вчителю-початківцю і не тільки | Додав: Jul151 (19.08.2012)
Переглядів: 1253 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
 
 
Вакансії
На даний час у школі відкрито вакансії:
1)вчителя математики



Оголошення
До уваги учнів, батьків та мешканців мікрорайону!

У школі здійснюється збір
макулатури, кришечок від пластикової тари
та використаних елементів живлення

Форма входу

Пошук

Категорії розділу
Мої статті [1]
Адміністратору [21]
Атестація [8]
Вчителю-початківцю і не тільки [11]
Охорона праці та безпека життєдіяльності [26]
Поради батькам [9]
Поради вчителям [14]
Цивільний захист [9]
ПТУ [1]
І-ІІ р.а. [1]
ІІІ-IV р.а. [2]
Психологічна служба [5]
Педагогічна рада [7]
Публічна інформація [3]

Google+

Блоги шкільних МО
  • МО класних керівників
  • МО вчителів початкових класів
  • МО вчителів-словесників
  • МО вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури
  • МО вчителів математики, фізики та інформатики
  • МО вчителів суспільно-гуманітарних та природничих дисциплін
  • МО вчителів оздоровчо-естетичного циклу

  • Блоги вчителів
  • Блог Савчук О.М.
  • Блог Коротич О.Р.
  • Блог Баришнікової А.П.

  • Корисні посилання
  • Сайт Голосіївського РУО
  • КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
  • Сайт Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
  • Освіта.ua
  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Центр науково-освітніх інновацій та моніторингу
  • Інститут інноваційних технологій та змісту освіти
  • Український інститут національної пам'яті
  • Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Б.Грінченка
  • Електронна реєстрація на курси підвищення кваліфікації
  • Профспілка працівників освіти
  • Державна інформаційна система освіти (ДІСО)
  • Літературно-художній журнал "Дніпро"
  • Безкоштовна електронна бібліотека класичної літератури
  • ON-ляндія - безпечна веб-країна
  • Соняшник - українознавча гра
  • Центр навчально-методичної літератури
  • ПедПРЕСА
  • РАНОК
  • МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
  • КИЇВСЬКА МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК
  • Київські учнівські олімпіади з інформаційних технологій і вивчення інформатики
  • Електронний репозитарій підручників
  • Моя кар'єра
  • АС Школа
  • Щоденник
  • Весела Абетка
  • Конкурс "Кенгуру"
  • Усе про Т.Г. Шевченка
  • Веб-простір безпеки
  • Укриття м. Києва
  • Блог бібліотеки "Чапаївка"

  • ДОН

    Гаряча лінія

    Shodennik.ua

    Наше опитування
    Якими повинні бути шкільні підручники?
    Всього відповідей: 380

    Свято дня
    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

    Календар

    Київський час

    Погода в Києві

    Міні-чат

     

    Школа І-ІІІ ступенів № 151 міста Києва. Copyright MyCorp © 2020
    Безкоштовний хостинг uCoz