ГоловнаРеєстраціяВхід Офіційний сайт школи І-ІІІ ступенів № 151 міста Києва Четвер, 23.01.2020, 16:14
  Каталог статей Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » Вчителю-початківцю і не тільки

Схема самоаналізу уроку в початкових класах

Схема самоаналізу уроку в початкових класах

1Загальна структура уроку.
Основна дидактична мета уроку: його місце в системі уроків з теми, основні моменти уроку, дозування часу, дотримання основних вимог до оформлення уроку, використання часу на уроці.
 
2. Реалізація основної дидактичної мети уроку.
Виконання вимог програми, співвідношення матеріалу, поясненого на уроці і даного на самостійну роботу, організація сприйняття, уваги, пізнавального інтересу, організація первинного закріплення матеріалу, перевірка якості знань, використання розділу і програм, вимоги до знань, опитування учнів.
 
3. Розвивальний аспект уроку.
Залучення учнів до здійснення основних розумових операцій, подолання посильних труднощів, розвиток пізнавальної самостійності й послідовності, науковості, міцність знань.
 
4. Дотримання основних принципів дидактики.
Принцип наочності, свідомості і активності в роботі вчителя і учнів, доступності і посильності, систематичності і послідовності, науковості, зв’язку теорії з практикою, міцності знань.
 
5. Методи навчання.
Методи введення нового матеріалу, закріплення і вироблення вмінь і навичок, контролю; відповідність методів загальної спрямованості навчання дидактичній меті; залежність вибору методів навчання від матеріального забезпечення навчального процесу.
 
6. Виховний аспект уроку.
Використання виховних можливостей змісту навчального матеріалу, формування світогляду, зв'язок із життям, виховання сумлінного ставлення до праці, навчання, використання виховної можливості оцінки, виховний вплив особистості вчителя.
 
7. Вчитель на уроці.
Підготовка до уроку, роль конспекту, види діяльності на уроці, контакт із класом, індивідуальний підхід до учнів, значення предмета, захопленість ним, зовнішній вигляд учителя.
 
8. Робота учнів на уроці.
Підготовка учнів до уроку, активність на різних етапах уроку, види діяльності, культура мови, дисципліна, ставлення до предмета, динаміка працездатності, моменти найвищої активності, зниження працездатності, їхні причини, рівень сформованості вміння вчитися.
 
9. Гігієнічні умови уроку.
Приміщення, його основна оснащеність, меблі, дотримання принципу розташування, розклад на день, вплив гігієнічних умов на динаміку працездатності на уроці.
 
Самоаналіз уроку
 
1. Яке місце даного уроку в темі, розділі, курсі? Як він пов’язаний з попереднім, на що в них спирається? Як цей урок працює на наступні уроки, теми, розділи? В чому специфіка цього уроку? Який його тип: – урок подачі нового матеріалу; – урок закріплення знань, умінь та навичок; – урок перевірки знань, умінь та навичок; – комбінований урок
 
2. Дайте характеристику реальних можливостей учнів . Які особливості були враховані при плануванні уроку?
 
3. Які завдання розв’язувались на уроці: - навчальні; - виховні, - розвиваючі. Чи був забезпечений їх комплекс, взаємозв’язок? Які завдання були головними, стержневими? Як враховані в завданнях класу його особливості, особливості окремих груп школярів?
 
4. Чому вибрана структура уроку була раціональною для розв’язання цих завдань? Чи раціонально виділене місце на уроці для опитування , вивчення нового матеріалу, закріплення вивченого тощо? Чи раціонально розподілено час, відведений на всі етапи уроку? Чи були логічними зв’язки між етапами уроку?
 
5. На чому (на яких поняттях, питаннях, фактах) акцентувалася увага і чому виділено головне, суттєве?
 
6. Чи здійснювався диференційований (особистісно зорієнтований) підхід до учнів? Як він здійснювався, чому саме так?
 
7. Яке поєднання методів, принципів навчання вибрано для розкриття нового матеріалу? Обґрунтуйте вибір
 
методів навчання:
- монологічний,
- демонстративний,
- діалогічний,
- евристичний,
- пошуковий,
- алгоритмічний,
- програмовий
 
методів викладання
- інформаційно-повідомляючий
- пояснювальний
- спонукаючий
- інструктивний
 
методів роботи учнів
- виконавський
- реконструктивний
- частково-пошуковий
- пошуковий
- творчий
 
принципів навчання
- науковість
- доступність
- наочність
- проблемність
- самостійність і активність учнів
- системність і послідовність
- врахування індивідуальних особливостей учнів
- диференціація
- інтеграція
- стійкість засвоєння знань, умінь і навичок
- зв’язок навчання з життям
- єдність освітніх, розвиваючих, виховних функцій навчання
 
методи опитування учнів
- біля дошки
- з місця
- за картками
- розв’язування задач
- виконання вправ
 
форми опитування учнів:
- індивідуальні
- групові
- фронтальні
- письмові
- усні
 
8. Як було організовано контроль за засвоєнням знань, умінь, навичок? У яких формах і якими методами здійснювався? Чому?
 
9. Як використовувався навчальний кабінет? Які засоби навчання:
- об’єкти навколишнього середовища,
- таблиці,
- картки,
- ілюстрації,
- ТЗН,
- комп’ютерні презентації,
- мультимедійні засоби мавчання,
- книги,
- підручники,
- записи на дошці,
- інше.
 
10. За рахунок чого забезпечувалась висока (низька) працездатність школярів протягом уроку?
 
11. За рахунок чого на уроці підтримувалась хороша психологічна атмосфера спілкування? Як було реалізовано виховний вплив особи вчителя?
 
12. Як і за рахунок чого забезпечувалось на уроці (і в домашній роботі школярів ) раціональне використання часу, попередження перевтоми учнів?
 
13. Які були продумані «запасні методичні ходи» на випадок непередбачуваної ситуації?
 
14. Чи вдалося повністю реалізувати всі поставлені завдання? Якщо не вдалося, то які і чому? Коли вчитель планує виконати нереалізоване?
 
15.Чи мала місце мотивація оцінок за роботу на уроці.
 
16. Місце домашнього завдання в реалізації мети уроку. Обґрунтування і пояснення домашнього завдання.
 
17. Чи вдалося організувати роботу дітей з оцінки власної діяльності на уроці з позицій досягнення цільової установки.
 
18. Рівень досягнення мети уроку.
 
Категорія: Вчителю-початківцю і не тільки | Додав: Jul151 (11.06.2015)
Переглядів: 1997 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
 
 
Вакансії
На даний час у школі відкрито вакансії:
1)вчителя математики



Оголошення
До уваги учнів, батьків та мешканців мікрорайону!

У школі здійснюється збір
макулатури, кришечок від пластикової тари
та використаних елементів живлення

Форма входу

Пошук

Категорії розділу
Мої статті [1]
Адміністратору [21]
Атестація [8]
Вчителю-початківцю і не тільки [11]
Охорона праці та безпека життєдіяльності [26]
Поради батькам [9]
Поради вчителям [14]
Цивільний захист [9]
ПТУ [1]
І-ІІ р.а. [1]
ІІІ-IV р.а. [2]
Психологічна служба [5]
Педагогічна рада [7]
Публічна інформація [3]

Google+

Блоги шкільних МО
  • МО класних керівників
  • МО вчителів початкових класів
  • МО вчителів-словесників
  • МО вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури
  • МО вчителів математики, фізики та інформатики
  • МО вчителів суспільно-гуманітарних та природничих дисциплін
  • МО вчителів оздоровчо-естетичного циклу

  • Блоги вчителів
  • Блог Савчук О.М.
  • Блог Коротич О.Р.
  • Блог Баришнікової А.П.

  • Корисні посилання
  • Сайт Голосіївського РУО
  • КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
  • Сайт Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
  • Освіта.ua
  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Центр науково-освітніх інновацій та моніторингу
  • Інститут інноваційних технологій та змісту освіти
  • Український інститут національної пам'яті
  • Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Б.Грінченка
  • Електронна реєстрація на курси підвищення кваліфікації
  • Профспілка працівників освіти
  • Державна інформаційна система освіти (ДІСО)
  • Літературно-художній журнал "Дніпро"
  • Безкоштовна електронна бібліотека класичної літератури
  • ON-ляндія - безпечна веб-країна
  • Соняшник - українознавча гра
  • Центр навчально-методичної літератури
  • ПедПРЕСА
  • РАНОК
  • МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
  • КИЇВСЬКА МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК
  • Київські учнівські олімпіади з інформаційних технологій і вивчення інформатики
  • Електронний репозитарій підручників
  • Моя кар'єра
  • АС Школа
  • Щоденник
  • Весела Абетка
  • Конкурс "Кенгуру"
  • Усе про Т.Г. Шевченка
  • Веб-простір безпеки
  • Укриття м. Києва
  • Блог бібліотеки "Чапаївка"

  • ДОН

    Гаряча лінія

    Shodennik.ua

    Наше опитування
    Якими повинні бути шкільні підручники?
    Всього відповідей: 380

    Свято дня
    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

    Календар

    Київський час

    Погода в Києві

    Міні-чат

     

    Школа І-ІІІ ступенів № 151 міста Києва. Copyright MyCorp © 2020
    Безкоштовний хостинг uCoz