ГоловнаРеєстраціяВхід Офіційний сайт школи І-ІІІ ступенів № 151 міста Києва Четвер, 23.01.2020, 16:11
  Каталог статей Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » Статті » Вчителю-початківцю і не тільки

Важливі питання дисципліни

поради молодому вчителеві й не тільки...

ВАЖЛИВІ ПИТАННЯ ДИСЦИПЛІНИ

Що можна вдіяти, якщо учні не поводяться належним чином?

Необхідно виправляти їх поведінку, але вчитель має ставитися до учнів доброзичливо, толерантно, з повагою. Дисциплінувати можна поведінку, а не самого учня. Тому зауваження слід робити в такий спосіб, щоб вони не принижували учня.

Що можна вдіяти, якщо учні й надалі поводяться погано?

• Створити у класі атмосферу, що не призводила б до порушення дисципліни.

• Виключити можливість порушення дисципліни.

• Продумати детальніше кожен етан уроку.

• Збагатити урок новими, цікавими ігровими елементами.

• З’ясувати, чому учні порушують дисципліну.

Для того щоб з’ясувати, чому учні поводяться саме так, чому порушують дисципліну, спробуйте уявити себе на їх місці та відповісти на такі запитання:

• Як я почуваюся в такій ситуації? ® Що мені вдіяти в цьому випадку?

• Що робить учень?

Проаналізувавши ситуацію, дійдемо певного висновку щодо причини порушення дисципліни.

Щоб уникнути загострення взаємин між учнем та вчителем, коли виникає проблема з дисципліною під час навчання, варто так поставитися до розв’язання цього питання, щоб і вчитель не втратив контролю, і учень не почувався приниженим.

Стратегії поведінки вчителя

1. Наскільки це можливо, ігноруйте ситуацію, що вам не подобається. Звертаючи на неї увагу, ви лише закріплюєте небажану поведінку учня.

2. Якщо ви все ж змушені діяти, використовуйте «сигнальне втручання». Суворо подивіться, похитайте головою, щоб дати учневі зрозуміти, що він поводиться погано.

3. Спробуйте наглядати за порушником зблизька. Підійдіть ближче до учня, який погано поводиться, або пересадіть його ближ-че до себе.

4. Спробуйте поступово формувати поведінку учня. Закріпіть ту його поведінку, що наближається до бажаної, далі поступово і ненав’язливо підвищуйте свої вимоги, аналогічно до вистави, події у якій наближаються до кульмінації.

5. Дайте зрозуміти неслухняному учневі, чого від нього очікуєте, потім поясніть, що станеться, якщо він це зробить (це краще, ніж пояснювати, що станеться, коли він цього не зробить). Будьте рішучими, щоб закріпити прийнятну поведінку.

6. У розкладі завдань до уроку розмістіть спочатку менш пріоритетні. Інакше кажучи, спочатку нехай учні роблять те, чого не люблять, а потім те, що їм подобається.

7. Аналізуючи виконання завдання, краще відзначати правильні відповіді, ніж неправильні. Робіть це ненав’язливо, адже ніхто із пас не любить, коли його роботу виставляють на огляд, особливо тоді, коли його помилки виправляють червоним.

8. Створіть довірливу атмосферу, даючи можливість учням самим оцінювати свою працю, відчуваючи вашу підтримку та дотримуючись правил поведінки на уроці. Якщо ви запевните учнів, що вони гарні, це буде корисним і вам. Краще хвалити добру працю, ніж доброго учня.

9. Якщо ви змушені погрожувати, то виконуйте ці погрози. Даремні погрози тільки послаблюють вашу позицію.

10. Посилаючи учня до завуча, подумайте, можливо, саме цього він хоче цієї хвилини (щоб уникнути виконання складного завдання в класі).

11. Коли ви робите зауваження учневі, то робіть його віч-на-віч, щоб уникнути його приниження перед класом.

12. Уникайте вимушених зізнань. Звинувачений учень напевно брехатиме; краще скажіть йому, що він учинив погано і що ви бажаєте уникнути повторення. Після цього забудьте про цей випадок.

13. Уникайте примусів. Якщо ви спонукаєте учня до поганої поведінки, він так і вчинить.

14. Не ображайте дітей. Ніколи не запевняйте їх, що вони найгірші, нерозумні та невиховані. Дотримуйтеся принципу, за яким, якщо на собаку постійно казати, що він свиня, через певний час він зарохкає.

15. Натякніть учневі, який дошкуляє іншим, що йому потрібно вибачитися, але не примушуйте його до цього. Якщо ви змусите учня вибачитися, то з його боку це буде нещирим учинком.

16. Остерігайтесь здійснювати масові покарання; якщо учень винен, то за свій учинок має відповідати тільки він, а не цілий клас (ряд). Якщо не знаєте, хто винен, краще залишити цю справу, а не звинувачувати цілий клас.

17. Якщо ви змушені вдаватися до покарання, то робіть це тільки тоді, коли маєте намір закріпити правильну поведінку відразу після покарання.

18. Не беріть за правило записувати зауваження до щоденника учня («Розмовляв», «Грався на уроці», «Бігав по класу», «Бив товариша» тощо). Подумайте, по-перше: а де в цей час були ви? І що робили? Ви ставите підпис під власним безсиллям, адже не вмієте організувати роботу учнів, зацікавити їх. А по-друге, ви не знаєте реакції батьків. Одні не звернуть уваги, і учень продовжуватиме поводитися так само. Л інші вчинять над дитиною фізичну чи моральну розправу. Як наслідок — цей учень не поважатиме вас, і ваш предмет потрапить до його «чорного» списку.

19. Якщо ви змушені викликати до школи батьків, то підготуйтесь до того, що навіть найгірший учень — це улюблена дитина для батьків, тому врахуйте такі поради:

• підготуйте матеріали до зустрічі (зошити, контрольні роботи, його записочки або інше, чим він займається на уроці);

• не кажіть про те, чого самі не бачили й не чули;

• не сваріться у присутності батьків інших учнів;

• подумайте, який бажаєте мати результат від цієї зустрічі;

• ведіть розмову спокійно, коректно й тактовно, навіть у випадку, якщо на вас підвищують голос;

• запропонуйте вихід із ситуації, що склалася, для обох сторін (батьків і вас);

• не забудьте повідомити і про позитивні риси цього учня.

Спочатку випробуйте на практиці одну з цих стратегій. Не намагайтеся застосувати їх одночасно!


Ворожейкіна О. М., 100 цікавих ідей для нроведення уроку. — X. : Вид. група «Основа», 2012. — 3-тс вид. — 255, [1] с. — (Серія «Золота педагогічна скарбниця»).
Категорія: Вчителю-початківцю і не тільки | Додав: Jul151 (19.08.2012)
Переглядів: 1274 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
 
 
Вакансії
На даний час у школі відкрито вакансії:
1)вчителя математики



Оголошення
До уваги учнів, батьків та мешканців мікрорайону!

У школі здійснюється збір
макулатури, кришечок від пластикової тари
та використаних елементів живлення

Форма входу

Пошук

Категорії розділу
Мої статті [1]
Адміністратору [21]
Атестація [8]
Вчителю-початківцю і не тільки [11]
Охорона праці та безпека життєдіяльності [26]
Поради батькам [9]
Поради вчителям [14]
Цивільний захист [9]
ПТУ [1]
І-ІІ р.а. [1]
ІІІ-IV р.а. [2]
Психологічна служба [5]
Педагогічна рада [7]
Публічна інформація [3]

Google+

Блоги шкільних МО
  • МО класних керівників
  • МО вчителів початкових класів
  • МО вчителів-словесників
  • МО вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури
  • МО вчителів математики, фізики та інформатики
  • МО вчителів суспільно-гуманітарних та природничих дисциплін
  • МО вчителів оздоровчо-естетичного циклу

  • Блоги вчителів
  • Блог Савчук О.М.
  • Блог Коротич О.Р.
  • Блог Баришнікової А.П.

  • Корисні посилання
  • Сайт Голосіївського РУО
  • КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
  • Сайт Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
  • Освіта.ua
  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Центр науково-освітніх інновацій та моніторингу
  • Інститут інноваційних технологій та змісту освіти
  • Український інститут національної пам'яті
  • Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Б.Грінченка
  • Електронна реєстрація на курси підвищення кваліфікації
  • Профспілка працівників освіти
  • Державна інформаційна система освіти (ДІСО)
  • Літературно-художній журнал "Дніпро"
  • Безкоштовна електронна бібліотека класичної літератури
  • ON-ляндія - безпечна веб-країна
  • Соняшник - українознавча гра
  • Центр навчально-методичної літератури
  • ПедПРЕСА
  • РАНОК
  • МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
  • КИЇВСЬКА МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК
  • Київські учнівські олімпіади з інформаційних технологій і вивчення інформатики
  • Електронний репозитарій підручників
  • Моя кар'єра
  • АС Школа
  • Щоденник
  • Весела Абетка
  • Конкурс "Кенгуру"
  • Усе про Т.Г. Шевченка
  • Веб-простір безпеки
  • Укриття м. Києва
  • Блог бібліотеки "Чапаївка"

  • ДОН

    Гаряча лінія

    Shodennik.ua

    Наше опитування
    Якими повинні бути шкільні підручники?
    Всього відповідей: 380

    Свято дня
    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

    Календар

    Київський час

    Погода в Києві

    Міні-чат

     

    Школа І-ІІІ ступенів № 151 міста Києва. Copyright MyCorp © 2020
    Безкоштовний хостинг uCoz